David Pokorný

výsledky Mistrovství ČR 2005 - Nová Paka.


1.závod Mistrovství ČR v autokrosu 2005

Nová Paka

24.4.2005

Nová sezóna domácího mistrovství v autokrosu byla zahájena za téměř ideálního počasí. Přes den se sice obloha zatahovala, ale nepršelo. Oproti předchozím dnům se i mírně oteplilo a přestal foukat studený vítr. Trať se proto příliš nevysoušela a tak se na novapacké poměry ani nijak výrazně neprášilo.
Diváků se do Štikovské rokle přišlo podívat až nečekaně mnoho. K vidění byly nejen závody zařazené do seriálu mistrovství ČR, ale nově i do České trofeje (bývalý Českomoravský pohár).
Závod měl snad jen dvě malé vady na kráse:
1) pro diváky byl nepříjemný pomalý spád programu, který se natáhl téměř do půl sedmé,
2) jezdci se zase museli potýkat s nerovnostmi tratě, které se přes veškerou snahu pořadatelů nepodařilo během přestávek srovnat.

Divize 3 do 600 ccm
Průběh závodu Fotografie

Již tradičně nejvíce závodníků startovalo ve třídě do 600 ccm. Do Nové Paky přijelo 25 juniorů.
Po odchodu trojice – Šott, Jež a Glombica měl právě úvodní podnik mistrovství ČR zodpovědět otázku, kdo zaujme jejich místo. Jak se však během závodu ukázalo, je letošní startovní pole ještě vyrovnanější než to loňské.
Mezi závodníky se objevilo i několik nových tváří. Mezi nimi příjemně překvapil Petr Štěpán, který měl účast ve finále A téměř na dosah. O postup mezi deset nejlepších ho nakonec připravila dravost jeho zkušenějších soupeřů.


Výsledky tréninku:

1.Jakub Knoll 39,97 s/kolo - 83,8 km/h
2.Lubomír Pokluda 40,37 s/kolo
3.Martin Samohýl 40,73 s/kolo


Rozjížďky - 6 kol

V první sérii podal pěkný výkon Lubomír Pokluda. Svoji rozjížďku s přehledem vyhrál. Jenže už ve druhé sérii narazil na Libora Kříže. Ten lépe odstartoval a dokázal odrazit všechny Pokludovy útoky. Podobná situace se opakovala i ve třetí sérii, kdy byl Pokluda po startu až třetí. Ve čtvrtém kole se mu podařilo předjet Lukáše Knapa a přestože začal okamžitě atakovat Kříže, závěrečné dva okruhy mu na předjetí vedoucího závodníka nestačily.
Mnohem snadněji procházel rozjížďkami Jakub Knoll, který všechny své rozjížďky vyhrál. Podobně se dařilo i Martinu Samohýlovi. Ten se ale na své tři vítězství nadřel více, především pak ve druhé sérii, kdy se vedení ujal Petr Štěpán. Samohýl na něj marně útočil celé dva okruhy. Pak Štěpán pod tlakem chyboval a svůj stroj v jedné ze zatáček přetočil. Samohýlovi se tak otevřela cesta k vítězství.
Největší karambol v rozjížďkách se „podařil“ Marku Sekaninovi. V první sérii nikým neohrožován najel dvě zatáčky před cílem na zvýšený břeh podél tratě a předvedl ukázkovou „boudu“. Přišel tak o druhé místo. Smůlu měl v první sérii i Petr Rada. Svoji rozjížďku sice dokončil, ale hustý dým, který se vyvalil z motoru jeho stroje a následné plameny předčasně ukončili jeho účast v závodě.


I.série

Jízda A: 1.Jakub Knoll 2.Martin Švábenský 3.Libor Kříž
Jízda B: 1.Lubomír Pokluda 2.Vlad. Štětina 3.Zdeněk Antony
Jízda C: 1.Martin Samohýl 2.Petr Štěpán 3.Jakub Vymazal


II.série

Jízda A: 1.Libor Kříž 2.Lubomír Pokluda 3.Lukáš Knap
Jízda B: 1.Jakub Knoll 2.Vladislav Štětina 3.Petra Kramářová
Jízda C: 1.Martin Samohýl 2.Jakub Vymazal 3.Jiří Šikola


III.série

Jízda A: 1.Libor Kříž 2.Lubomír Pokluda 3.Martin Švábenský
Jízda B: 1.Jakub Knoll 2.Jakub Vymazal 3.Jiří Figl
Jízda C: 1.Martin Samohýl 2.Vlad. Štětina 3.Zdeněk Antony

Lubomír Pokluda
Lubomír Pokluda



Libor Kříž
Libor Kříž



Martin Švábenský
Martin Švábenský




Finále B - 8 kol

Vedení se ujal Lukáš Knap, před Petrem Štěpánem, Karlem Kupcem, Markem Sekaninou a Jiřím Figlem. Ve druhém kole předjel Sekanina Kupce a dostal se na třetím příčku, ze které ohrožoval pozici Štěpána. Ten, hnaný tlakem svých pronásledovatelů, stáhl mírný náskok vedoucího Knapa a ve třetím kole se pokusil na něj i zaútočit. Pokusem o předjetí ale ztratil. Znovu tak musel začít odrážet útoky Sekaniny. V pátém kole Štěpán svůj útok na vedoucí příčku zopakoval. Opět ale ztratil. Jeho slabší chvilky využil Sekanina a dostal se před něj na druhou pozici. Nakonec Štěpán skončil natlačen svými soupeři do svodidel.
Postup do finále A si nakonec vybojovali Lukáš Knap a Marek Sekanina. Třetí cílem projel Figl před Kupcem. O páté místo spolu svedli pěkný souboj Ivana Kuželová a David Loskot. Loskot v samotném závěru svoji bugginu převrátil, a tak šestá byla klasifikována Petra Kramářová. Její stroj ale od počátku viditelně nepodával plný výkon. Petr Štěpán byl klasifikován na osmém místě, na devátém pak Thomas Scheibelberger, který odpadl ve třetím kole. Jiří Šikola do finále nenastoupil pro poruchu převodovky.


Finále A - 8 kol

V dramatickém úvodu finálové jízdy odpadli dva favorité – Martin Samohýl a Lubomír Pokluda. Do čela se dostal Libor Kříž.
Ve druhém kole po kolizi se svodidly velmi ztratil třetí favorit – Jakub Knoll. Ani vedoucí Kříž neměl příliš štěstí. Z levého zadního kola jeho stroje se mu zula pneumatika. Libor Kříž, jak už je u něj zvykem, jízdu hrdinně dokončil. Zpočátku dokázal své soupeře držet za zády. Postupně ho ale předjel Martin Švábenský, Zdeněk Antony, Lukáš Knap a Vladislav Štětina. Naopak Marku Sekaninovi ani Jakubu Vymazalovi se nepodařilo oslabeného Kříže předjet.
Tím, že každý závodník musel notnou chvíli bojovat, než se mu podařilo předjet Kříže, se čelo závodu roztrhalo a jezdci na vedoucích pozicích jezdili s bezpečnými rozestupy.
Závod tak nečekaně s velkým náskokem vyhrál Švábenský před Antonym. S velkým odstupem dojel třetí Knap, čtvrtý Štětina. Smolař a zároveň hrdina jízdy Libor Kříž dokončil finále jako pátý. Za ním v těsném závěsu dojeli Sekanina a Vymazal. Osmý dokončil finále Knoll, který doplatil na karambol v úvodu jízdy.

Výsledky závodu divize 3 do 600 ccm
PořadíSt.čísloJméno jezdceStrojZisk bodů
Finále A
1. 12 ŠVÁBENSKÝ Martin Sadev 600 20
2. 8 ANTONY Zdeněk Honda 600 17
3. 4 KNAP Lukáš Kawasaki 600 15
4. 11 ŠTĚTINA Vladislav Yamaha 600 13
5. 5 KŘÍŽ Libor Kawasaki 600 12
6. 18 SEKANINA Marek Suzuki 600 11
7. 16 VYMAZAL Jakub Kawasaki 599 10
8. 6 KNOLL Jakub Kawasaki 600 9
9. 14 SAMOHÝL Martin Honda 600 8
10. 7 POKLUDA Lubomír Yamaha 599 7
Finále B
11. 22 FÍGL Jiří Kawasaki 600 6
12. 27 KUPEC Karel Kawasaki 599 5
13. 21 KUŽELOVÁ Ivana Honda 599 4
14. 13 KRAMÁŘOVÁ Petra Honda 600 3
15. 24 LOSKOT David Suzuki 600 2
16. 25 ŠTĚPÁN Petr Kawasaki 600 1
17. 23 SCHEIBELBERGER Thomas Suzuki 600 1
18. 15 ŠIKOLA Jiří Honda 600 1
Nepostoupili z rozjížděk
19. 20 LIPŠ Jiří Honda 599 R
20. 26 URBAN Jakub Honda 600 R
21. 28 VEJVODA Martin Honda 600 R
Neklasifikováni
- 19 RADA Petr Kawasaki 600 N
- 29 HÖGLINGER Philipp Yamaha 600 N
- 74 PAŽOUT Tomáš Kawasaki 600 N
- 9 PASDIORA Daniel Honda 600 N

Zpět na začátek stránky


Divize 3 do 1600 ccm
Průběh závodu Fotografie

Do Nové Paky přijelo 11 závodníků. Po tréninku ale odstoupil Radim Osička a startovní pole se zúžilo na deset jezdců. V každé sérii se proto jela pouze jedna rozjížďka.
Premiéru si v této objemové třídě odbyl Jan Jež, který přestoupil z juniorek, a hned se uvedl čtvrtým nejlepším tréninkovým časem. Druhým nováčkem byl Štefan Bučko. Ten prozatím spíše sbírá zkušenosti. Do mistrovství ČR se po letech vrátil Michael Rybka. Bohužel, jeho stroj mu vypověděl službu už v měřeném tréninku.


Výsledky tréninku:

1.Ladislav Hanák 37,48 s/kolo - 89,3 km/h
2.Jiří Svoboda 38,14 s/kolo
3.Petr Turek 38,15 s/kolo


Rozjížďky - 6 kol

Suverénem rozjížděk byl Ladislav Hanák. V prvních dvou sériích díky vynikajícím startům a bezchybné jízdě s přehledem vodil všechny své soupeře. Třetí sérii, kterou Hanák vynechal, vyhrál celkem bez problémů Petr Turek. Dobře jezdil také Vít Nosálek. Výsledkem jeho nenápadné avšak spolehlivé jízdy byla dvě třetí a jedno druhé místo.
Smolařem rozjížděk byl Jiří Svoboda. V první sérii odstoupil s vylomeným kolem po souboji s Ondřejem Musilem. Do druhé série nenastoupil. Přestože ve třetí jízdě se postupně propracoval až na třetí místo, tak mu tato jediná klasifikovaná rozjížďka k účasti ve finále nestačila.


I.série

Jízda A: 1.Ladislav Hanák 2.Petr Turek 3.Vít Nosálek


II.série

Jízda A: 1.Ladislav Hanák 2.Petr Turek 3.Vít Nosálek


III.série

Jízda A: 1.Petr Turek 2.Vít Nosálek 3.Jiří Svoboda

Vít Nosálek a Ladislav Hanák
V.Nosálek a L.Hanák

Ondřej Musil
Ondřej Musil

Petr Turek
Petr Turek


Finále A - 8 kol

Do finále se kvalifikovalo 7 jezdců. Nejvíce šancí se dávalo Ladislavu Hanákovi. Ten ale pokazil start a na trať vyrazil až jako třetí. Nejlépe odstartoval Petr Turek, za ním pak Vít Nosálek. Hanák se ještě v průběhu prvního kola dostal na druhou pozici. Náskok, který si mezitím vypracoval Turek, už však stáhnou nedokázal.
O třetí místo bojovala trojice jezdců v pořadí Vít Nosálek, Jan Jež a Ondřej Musil. Při nájezdu do pátého kola se u Nosálkova stroje objevila technická závada a tento jezdec začal postupně ztrácet. Souboj o třetí místo se tím zúžil na dvojici Jež-Musil. Nakonec zkušenější Musil svého soupeře předjel. Stalo se tak v šestém kole. Ještě v témže okruhu z Ježova stroje upadlo kolo a mladý závodník musel z jízdy odstoupit.
Cílem finále projelo pouze pět jezdců – Turek, Hanák, Musil, Hrdinka a Nosálek. Šestý byl klasifikován Jež. Sedmý Štefan Bučko odstoupil v šestém kole s utrženým závěsem zadního kola. Radek Šott do finále pro poruchu stroje nenastoupil. Klasifikován byl proto jako osmý.

Výsledky závodu divize 3 do 1600 ccm
PořadíSt.čísloJméno jezdceStrojZisk bodů
Finále A
1. 1 TUREK Petr Škoda 1600 20
2. 2 HANÁK Ladislav VW 1600 17
3. 5 MUSIL Ondřej Suzuki 1300 15
4. 7 HRDINKA Tomáš jun. Sadev 1399 13
5. 6 NOSÁLEK Vít Kawasaki 1200 12
6. 11 JEŽ Jan Kawasaki 1300 11
7. 23 BUČKO Štefan Mercedes 1600 10
8. 8 ŠOTT Radek Suzuki 1300 9
Neklasifikováni
- 12 SVOBODA Jiří Suzuki GSX 1300 R N
- 18 RYBKA Michael Suzuki 1300 N
Nenastoupil do závodu
- 3 OSIČKA Radim Škoda 1600 T

Zpět na začátek stránky


Divize 3 do 4000 ccm
Průběh závodu Fotografie

V Nové Pace nastoupilo na start závodu 13 jezdců. Svoje stroje měli vcelku dobře připraveny. Svědčí o tom skutečnost, že všech třináct závodníků bylo klasifikováno.
Do seriálu mistrovství ČR se po roční pauze vrátil David Horák. Svým výkonem příjemně překvapil. Obdobně dobře si vedl i Marek Stloukal, který se po loňské premiéře na Setkání mistrů v Humpolci rozhodl vyzkoušet i český autokrosový šampionát.
Diváci naopak postrádali Josefa Keřku, Josefa Vontszemü či Romana Švábenského, který se letos zaměřuje na evropské závody.


Výsledky tréninku:

1.Václav Fejfar 37,68 s/kolo - 88,9 km/h
2.Jan Smrž 37,94 s/kolo
3.Jaroslav Hošek 37,94 s/kolo


Rozjížďky - 6 kol

Tři vítězství si v rozjížďkách jako jediný připsal Roman Keřka. Hořkost porážky nepoznal ani Jaroslav Hošek, který ale nastoupil pouze do 1. a 2.série. Svoji třetí rozjížďku takticky vynechal.
Role černého koně závodu se ujal Petr Bartoš. V první své rozjížďce se po nepříliš podařeném začátku propracoval na druhou pozici a v závěru lze zatápěl Romanu Keřkovi. Ve druhé sérii zase pro změnu vytrvale útočil na Hoška. Teprve ve třetí sérii využil Hoškovi neúčasti a s velkým náskokem zvítězil.


I.série

Jízda A: 1.Jaroslav Hošek 2.Roman Kalvoda 3.Václav Fejfar
Jízda B: 1.Roman Keřka 2.Petr Bartoš 3.Jan Smrž


II.série

Jízda A: 1.Jaroslav Hošek 2.Petr Bartoš 3.David Horák
Jízda B: 1.Roman Keřka 2.Václav Fejfar 3.Jaromír Štětina


III.série

Jízda A: 1.Petr Bartoš 2.David Horák 3.Jan Smrž
Jízda B: 1.Roman Keřka 2.Václav Fejfar 3.Jaromír Štětina

Marek Stloukal
Marek Stloukal

Jan Smrž
Jan Smrž

Petr Bartoš
Petr Bartoš


Finále A - 8 kol

Start příliš nevyšel Jaroslavu Hoškovi. Startoval sice z první řady, ale po úvodních metrech finálové jízdy se propadl až na šestou pozici. Úvod finále naopak vyšel Petr Bartošovi, který se ujal vedení a postupně si vybudoval bezpečný náskok. O druhé místo dlouho bojovali Roman Keřka a Václav Fejfar. V závěru jízdy tento souboj ve svůj prospěch rozhodl Keřka a cílem projel druhý s náskokem před Fejfarem. Po skončení finále byl ale Keřka vyloučen ze závodu, protože neměl ve svém voze zabudován katalyzátor. Václav Fejfar ale nakonec druhé místo přeci jen nezískal. Na cílové čáře se nechal nepochopitelně předjet Janem Smržem.
Páté místo v cíli finále, ale čtvrté v oficiální výsledkové listině obsadil David Horák. Pěkný souboj o další pozice svedli Marek Stloukal, Jaromír Štětina a Roman Kalvoda. Stloukal tlaku svých zkušenější soupeřů odolal až do cíle. Naopak Kalvoda musel kvůli technickým problémům dvě kola před koncem odstoupit. Až na osmém (respektive sedmém) místě dojel se závadou na stroji Jaroslav Hošek. Poslední, kdo dokončil plný počet kol byl Boris Vaculík.

Výsledky závodu divize 3 do 4000 ccm
PořadíSt.čísloJméno jezdceStrojZisk bodů
Finále A
1. 11 BARTOŠ Petr Ford 2000 20
2. 3 SMRŽ Jan Peugeot 3500 17
3. 4 FEJFAR Václav VW 2000 15
4. 91 HORÁK David Ford 2000 13
5. 99 STLOUKAL Marek Peugeot 3500 12
6. 7 ŠTĚTINA Jaromír Audi A8 2000 11
7. 2 HOŠEK Jaroslav Audi A8 3998 10
8. 12 VACULÍK Boris Tatra 3500 9
9. 8 KALVODA Roman Ford 2000 8
Nepostoupili z rozjížděk
10. 19 KOTVAL Petr Ford 3397 7
11. 9 PAGAČ Josef Audi A8 3700 6
12. 16 PAŘÍZEK Aleš Tatra 3500 5
Vyloučen ze závodu
- 1 KEŘKA Roman Tatra 4000 E

Zpět na začátek stránky


Své připomínky a dotazy můžete posílat na adresu david.pokorny@quick.cz

Optimalizováno pro rozlišení obrazovky 800x600 . Kódování Windows 1250 .
Odladěno pro prohlížeče Microsoft Internet Explorer 6.0 .


Divize

Divize 3
do 600 ccm

Divize 3
do 1600 ccm

Divize 3
do 4000 ccm


Přejít na

mistrovství
ČR 2005


Přejít na

autokros

Sezóna 2004

Sezóna 2003

Sezóna 2002

Sezóna 2001

Autokrosové odkazy


Poděkování

Mé poděkování patří
Jiřímu Šikolovi
a celému
BKL racing teamu.



Seznam